Orain, aurrelanak egiten dabiltza, Deba ibai inguruan, hainbat azpiegitura lekuz aldatu beharra dagoelako biribilgunea eraikitzen hasi aurretik. Lanak urrian hasi ziren, eta goi tentsioko argindar lerroa eta hondakin-uren sareko azpiegiturak (Eskoriatzatik datozen urak jasotzen dituen kolektorea, funtsean) lekuz aldatzen dihardute oraindik. Horren ondoren, ibaiaren gaineko bi zubi egingo dituzte, eta azkenik, biribilgunea bera.
Lanak Foru Aldundia egiten dabil, 1,9 milioi euroko aurrekontuarekin. 2010eko uztail ingururako bukatuta edo bukatzeko bidean egotea espero dute arduradunek.
Bi zubi
Biribilguneak zenbait berezitasun ditu. "Elorregiko biribilgunearen antzekoa izango da, baina handiagoa, 80 metroko diametroarekin", azaltzen du udal aparejadoreak, Jose Mari Segoviak. "Arrasate eta Aretxabaleta arteko eskualde-errepidearen kota igo egingo da; eta biribilguneak bi zubi izango ditu Deba ibaiaren gainetik, Elorregin gertatzen den moduan. Arrasate-Aretxabaleta bidegorri zatia biribilgunearen azpitik pasatuko da. Era berean, GI-627 saihesbidearen trazatua pixka bat mugitu egingo da, biribilgunean sar dadin". Bai gaur egungo zein saihesbide berriko, bai bi herrion arteko errepide zaharreko zirkulazioa biribilgunetik pasatuko da ezinbestean, hortaz, eta horrek beste ondorio –on– bat izango du: abiadura murriztu egin beharko dutela gidariek.
Biribilgune berriak honako zentzuetan bideratuko du zirkulazioa: Arrasatera edo Aretxabaletara, ohiko errepidetik; Arrasatera, Olandixoko saihesbidetik; eta Gasteiz edo Donostia aldera, GI-627 saihesbidetik.
Hasierako asmoak aldatu
Foru Aldundiak entzun egin ditu Arrasateko eta Aretxabaletako udalek egindako iradokizunak: "Hasierako proiektuak aurreikusten zuen biribilgune txikiagoa, eskualde-errepideari bakarrik eragiten ziona. Guk Aldundiari esan genion hori gutxiegi izango zela Garagartzatik etorriko den zirkulazioa hartzeko, eta Arrasate mendebaldeko saihesbidean auto-ilara handiak sortzeko arriskua egongo zela. Hala, azkenean, proiektua aldatu zuten eta biribilgune handia egingo dute, oraingo saihesbidea ere hartzen duena", azaltzen du Jose Mari Segoviak.
Aipatzekoa da ere, gidarien eta bidegorria erabiltzen dutenen lasaitasunerako, eragindako bideetako zirkulazioa ez dutela behin ere etengo obrek irauten duten bitartean.