Kanpainaren helburua herritarrak erosketak herriko saltokietan egitera animatzea da. Eta Oñatiko gazteei zuzenduta dago "bereziki", "azken horiek baitira batez ere erosketak Oñatitik kanpo egiteko joera gehien dutenak". Gaur egin duten prentsaurrekoan azaldu dituzte kanpainaren nondik norakoak.
Oñatiko merkataritza diagnostikoa
2020ko datuek erakutsi dutenez, azken 3 urteetan, herrian erosteko joera kanpoan erostekoa baino gehiago zabaldu da herritarren artean. Oñatin bertan orain dela hiru urte baino gehiago erosten duten herritarrak: %39; kanpoan gehiago erosten dutenak: %22.
Herritarren %95ek inoiz herriko saltoki txikietan erosten dutela adierazi dute. "Produktu mota batzuetan, oso nabarmena da herriko establezimenduek lortutako fidelizazio-maila; janaria, drogeria -edertasun produktuak- botikak, etxerako tresnak – altzariak burdindegiko produktuak".
Internet bidezko erosketak goraka
Prentsaurrekoan zehaztu dutenez, "oso adierazgarria" da arropa eta oinetakoak Oñatitik kanpo ere erosteko ohitura duten herritarren proportzioa: %82. Bestelako produktuak (liburuak, informatika, bitxiak, jostailuak...) erostera herritik ateratzen diren herritarrak ere, erdia baino gehiago dira (%52).
Interneten bidez erosteko joera geroz eta nabarmenagoa da, batez ere erosle gazteen artean. Erosleen erdia baino gehixeago dira (%53,5) inoiz interneten bidez erosten dutenak.
Merkataritza sustatzeko ekintzak
Kanpaina berriaren aurkezpenarekin batera, 2021 urtean zehar merkataritza sustatzeko Oñatiko Udalak garatuko dituen ekintzak ere aurkeztu dituzte. Udazkenean erosketak herrian egitea sustatzeko bonu kanpaina berria aktibatuko dute eta sektorearen lehiakortasuna hobetzeko hainbat programa jarriko dira martxan; ekintzailetza eta negozio aukera berriak garatzea helburu duen Oñatin Elkarrekin Ekin programa eta Singular Dendak programa.
Hortaz gain, lokal hutsak dinamizatzeko ekimenak martxan jartzea aurreikusten dute eta Txanda Elkartea indartzeko helburua duten ekintzak garatuko dituzte.