Eskolako liburuak eta españolizazioa

Erabiltzailearen aurpegia Josu Zugasti 2017ko uzt. 16a, 00:00

Nire lanagatik ondo ezagutzen ditut gaztetxoek erabiltzen dituzten eskolako testuliburuak, eta behin baino gehiagotan amaitu dut haserre bertan irakurri ditudanengatik eta irakurri ez ditudanengatik.

Ikastolen Elkartekoak ez diren testuliburuak –hauek ere Espainiako marko instituzionala azpimarratzen duten arren–, egundoko españolizazio tresnak dira. 

Euskal Herriaren historia, kultura, mapa edo erreferentziarik ez da agertzen, Euskara ikasgaitik kanpo. Historiari dagokionez, Euskal Herriko gertakari esanguratsu bakar bat ere ez da agertzen. Espainiako –eta EAEko?– Historia, Geografia eta Gizarte Zientziak bakarrik irakasten dituzten testuliburuak aukeratzen dira eskola publikoan. Nola da posible Euskal Eskola Publikoa dela dioen sarean aukeratutako argitaletxeak Anaya edo Santillana madrildarrak izatea, inolako ardurarik erakusten ez dutenak Euskal Herriaren errealitatearekiko?

Nolatan gabiltza euren herria ezagutzen ez duten ikasleak hezten? Norena da EAEko Eskola Publikoko curriculumaren eta materialen erantzukizun politikoa? Baietz igarri!

ALBISTEAK ESKUKO TELEFONOAN

Debagoieneko albiste nabarmenenak eta azken ordukoak Whatsapp edo Telegram bidez jaso gura dituzu? Harpidetu zaitez doan!

WHATSAPP: Bidali ALTA 688 69 00 07 telefono zenbakira –Whatsapp bidez–.

TELEGRAM: Batu zaitez @GoienaAlbisteak kanalera.

ASTEBURUETAKO BULETINA

Zure posta elektronikoan asteburuko albiste nabarmenekin osatutako mezua jasoko duzu. Harpidetu zaitez debalde hemen.


Harpidetza aukera guztiak